Учебната програма по учебна дисциплина „Устойчиво развитие на туризма” е предназначена за студентите от специалност „Туризъм” в четвърти курс, осми семестър, редовно обучение, обучаващи се в образователно-квалификационна степен „БАКАЛАВЪР” в Университет „Проф. д-р Асен Златаров” – Бургас. Учебната дисциплина е вписана в списък 6 от избираемите дисциплини.

Основополагащата цел на учебната програма е насочена към усвояване същността и принципите, целите, критериите и показателите за устойчиво развитие на туризма. Стратегическо направление за разработване и постигане на устойчиво развитие на туристическия бизнес е свързана с реализацията на многообразните видове и форми на туризъм, чиято основа се характеризира с устойчивостта. Съсредоточеността на така изведената цел на обучение на студентите обхваща ориентирането и изграждането на теоретично обоснована систематизираност на ключови аспекти на познанието за генезиса, философията и еволюцията за осмисляне на съвременните тенденции, перспективи, предизвикателства и политики в областта на устойчивото развитие в туризма.

Крайната цел от обучението е студентите да прилагат усвоените общотеоретични и специализирани знания и умения и професионални компетенции при осъществяването на туристическите управленски дейности. И преди всичко за активизиране на участие на бъдещите специалисти в сферата на туризма в особено важните процеси за постигане на устойчивост в туристическото развитие на национално и общинско ниво.

Концептуалната насоченост на учебната програма се съсредоточава върху изясняване на определен кръг надправителствени инициативи и политики на европейско, национално и общинско ниво, както и на ангажираността на гражданското общество при управление на този вид туризъм. Това определя и интердисциплинарния характер на разглеждания вид устойчив туризъм.

Образователното съдържание в учебната програма е разпределено в няколко раздела. То способства да се идентифицират възможностите за устойчиво развитие на туристическата дестинация чрез запознаване с практиките и иновациите отнасящите се до устойчивостта на туризма. В усвояваното учебно съдържание е отделено значително място и на управленските стратегии и методиката за мониторинг за устойчивост на туристическо развитие. Получената професионална компетентност за концепцията за устойчиво развитие е особено полезна за бъдещите специалисти като управленски кадри и мениджъри на туристически организация и туристическа дестинация и внедряване на нейните принципи в практиката.

Задачите, свързани с реализирането на изведената основополагаща цел, са:

да се представят общотеоретичните въпроси, отнасящи се до устойчивостта в развитието на туризма като самостоятелна учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите.

да се обоснове систематизирането на научното съдържание на учебната дисциплина отнасяща се до концепцията, политиките и видовете стратегически документи на европейско, национално и общинско ниво за устойчивостта на туризма.

да се формират практически умения за работа с механизмите и инструментите за интегриране, управление, иновации и развитие на устойчив туризъм в туристическата дестинация  и тяхното приложение в туристическите дейности и бизнес-практика.

Предварителни изисквания към подготовката на студентите:

познават основните научни понятия и дефиниции в сферата на туризма.

имат натрупан личен опит като посетители на разнообразни туристически ресурси и дестинации.

базисни знания и умения в областта на туризма, съобразно изучаваните управленски и икономически учебни дисциплини през учебните години.

Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:

     1. ще знаят:

Ø  основните понятия, дефиниции и характерните особености за концепцията за устойчиво развитие на туризма;

Ø  принципите, целите, тенденциите, критериите и показателите за устойчиво развитие на туризма;

Ø  зависимостта на устойчивото развитие на туризма от туристическите ресурси и след природни и антропогенни бедствия;

Ø  основните управленски стратегии за устойчиво туристическо развитие;                           

Ø  2. ще могат:

Ø  да обосноват същността и предпоставките на устойчивост в туризма;

Ø  да характеризират стратегическата взаимовръзка на туристическата дестинация с устойчивото развитие на туризма ;

Ø  да определят спецификите в управленските стратегии за устойчиво развитие на туризма;

Ø  да посочат характерните особености в политиките и иновациите за устойчив туризъм;

Ø  да сравняват стратегическите документи за устойчив туризъм;

Ø  да сравняват по изведени критерии и показатели развитието на туризъм;

Ø  да умеят да извършват мониторинг на устойчивото развитие на туризма на национално и общинско ниво.

Учебната програма по учебната дисциплина „Туристически ресурси” е предназначена за студентите от специалност „Туризъм” в първи курс, първи семестър, задочно обучение, обучаващи се в ОКС „БАКАЛАВЪР” към ФОН при Университет „Проф. д-р Асен Златаров”.

По тази учебна дисциплина студентите се запознават с основните туристически ресурси, с тяхната характеристика и свойства и с териториалните аспекти на туристическата ресурсология. Разглеждат се основните природни, антропогенни и изкуствени туристически ресурси според класификацията им и съобразно туристическите райони на разположение и съвременните достижения в използването им.

Концептуалната насоченост на учебната програма се съсредоточава върху изясняване на определен кръг географски въпроси, касаещи разбирането на генезиса, типологията, закономерностите в разпространението и териториално-функционалните връзки на туристическите ресурси и желанието на туристите за тяхното посещение.

Отчетена е интеграционната връзка на учебната дисциплина „Туристически ресурси“ с науката география на туризма. Получените професионални компетенции са база за усвояване на мениджърски умения и способности.

Основополагащата цел на учебната програма е студентите да усвоят основни знания за същността и видовете реакционно-туристически ресурси и тяхното териториално разпределение на световно, национално и местно ниво. Съсредоточеността на така изведената цел на обучение на студентите обхваща ориентирането в основните научни понятия и изграждането на теоретично обоснована систематизираност на туристическите ресурси спрямо осмислянето на съвременните перспективи и предизвикателства пред туристическото обслужване на туристи, като практика.

Образователното съдържание в учебната програма е разпределено в няколко раздела. Към всеки раздел са посочени и темите на основното учебно съдържание. Придобитите знания и умения по учебната дисциплина спомагат за изграждане на пълноценен образ за същността на природното и културно наследство и значението на туристическите ресурси, извършването на анализ, оценка и управление съобразно разработването на регионални стратегии и планове, както и тяхното опазване и защита като туристико-ресурсен потенциал. Посочва се необходимостта и методите на опазването им. Крайната цел на обучението е студентите да прилагат усвоените общотеоретични и специализирани знания и умения и компетенции при осъществяването на туристическите управленски дейности в сферата на свободното време.

Задачите, свързани с реализирането на изведената основополагаща цел, са:

да се представят общотеоретичните въпроси, отнасящи се до туристическите ресурси, като самостоятелна учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите от специалност „Туризъм” към ФОН.

да се обоснове систематизирането на научното съдържание на научната дисциплина „География на туризма“, като задължителна и основополагаща част в сферата на туристическото познание.

да се познават природната и антропогенна среда и българските туристическите ресурси на световно, национално и местно ниво.

Предварителни изисквания към подготовката на студентите:

студентите имат натрупан личен опит като посетители на туристически ресурси и познания по природна и социално-икономическа география от училищното обучение;

разкриват пространствената определеност на туристическите ресурси, като обекти и събития и като част от природната и социална среда;

базисни знания в областта на туризма съобразно изучаваните учебни дисциплини през първата учебна година и познаване на основните научни понятия и дефиниции в сферата на туризма;

опорни познания в областта на: теоретичните основи на туризма, културноисторическото наследство, туристическото екскурзоводство и пр.

умения за работа с разнородна географска, картографска, историческа, краеведска, интернет информация и ГИС и ползването на други източници.

Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:

     1. ще знаят:

Ø  основните понятия, дефиниции, фактологични знания и характерни особености на видовете рекреакционно-туристически ресурси и значението им за туризма;

Ø  съвременното състояние и тенденциите в развитието и географското разпределение на туристическите ресурси в света и в България, съобразно туристическите региони, места и водещи туристически дестинации;

Ø  териториалната организация и опазването на туристическите ресурси;

2. ще могат:

Ø  да обосноват същността и спецификите на основните видове туристически ресурси;

Ø  да посочат характерните особености на туристическите ресурси и значението им за развитието на туризма;

Ø  да правят връзка между туристическите ресурси и развитието на определени видове туризъм;

Ø  да правят характеристика на видовете туристически ресурси според класификацията им в дадена туристическа дестинация или регион;

Ø  да знаят за някои по-популярни туристически ресурси на България;

Ø  да знаят особеностите и необходимостта от опазване на туристическите ресурси.

Учебната дисциплина „Събитиен мениджмънт в туризма“ е предназначена за студентите от специалност „Туризъм” в четвърти курс, седми семестър, задочно обучение, обучаващи се в образователно-квалификационна степен „БАКАЛАВЪР” към ФОН на Университет „Проф. д-р Асен Златаров”. В учебния план дисциплината е включена в списък 4 на избираемите учебни дисциплини.

Специалните събития в туризма са едни от съвременните, динамични и ефективни форми, важен мотиватор при организиране на пътуванията и част от възможностите за непосредствено общуване и системата на интегрираните маркетингови комуникации. В индустрията на свободното време те имат решаваща роля и нарастващо значение в плановете на развитие и конкуретноспособност на туристическите дестинации и като интегриращ фактор за преодоляване на сезонността в туризма.

Учебната дисциплина е насочена към усвояването от студентите на познания за ролята и значимостта на събитията в туризма, формирането на професионална компетентност за събитийната индустрия и обогатяване на уменията за управление, организиране и провеждане на специални събития в туристическия сектор, с разширяване на техните професионални компетенции, като част от бъдещата им професионална реализация като управленски кадри за туристическите дестинации.

Учебната програма отразява структурирано образователното съдържание на учебната дисциплина „Събитиен мениджмънт в туризма”, обхванато в няколко тематични раздела. Концептуалната й насоченост аргументира подготовката и планирането на специални събития,  менажирането и организацията на различни по характер туристически атракции и специални събития в сферата на туризма, аргументиращи активността на туристите в индустрията на свободното време. Учебното съдържание се съсредоточава върху професионалните ангажименти и труд на специалиста мениджър на специални събития, развитието и прилагането на маркетингови, управленски, организационни и анимационни инструменти и техники, спецификите на специалните събития и закономерностите на тяхното реализиране.

Основополагащата цел на учебната програма се отнася до професионалната подготовка на студентите, като бъдещи управленски кадри и организатори на специални събития с възможности за практическото им реализиране в туризма. Познаването на ролята на събитийния мениджмънт и потенциалните ползи от него водят до повишаване на привлекателността на туристическия продукт в туристическите дестинации. Целите на обучение се дефинират съобразно значимостта на специалните събития в туризма и тяхното организиране и провеждане, което е отразено в систематизираното образователно съдържание на учебната програма. Изграждането на практически умения за познаване, планиране, ръководство, технология на реализирането и контрола на дейностите в различните видове туристически атракции и специални събития е от особено значение за специалиста, като резултат от обучението му за бъдещите успешни професионални изяви и възможност за  собствен бизнес.

Задачите, свързани с реализирането на тази цел, са:

да се представят теоретичните детерминанти на учебната дисциплина, като обуславяща част от процеса на професионалното образование на студентите - магистри по туризъм;

да се разкрие същността и ефектите от приложенията на планираните специални събития в туризма, като се дефинират факторите, от които зависят спецификите при реализирането им;

да се обоснове систематизирането на туристическите атракции и специални събития и да се изясни технологичната многоаспектност при планирането, управляването и реализирането на специалните събития в туризма;

Предварителни изисквания към подготовката на студентите:

Студентите имат натрупан теоретичен базис от обучението си в бакалавърската програма и базисни знания и умения в областта на туризма съобразно изучаваните учебни дисциплини.

Опорни познания по учебните дисциплини: икономика и маркетинг на туризма, икономика на туристическите предприятия, управление на продажбите в туризма, екскурзоводство и др., получени в процеса на университетското образование.

Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:

     1. ще знаят:

Ø  основните тенденции, съвременните предпочитания и изисквания на клиентите при реализиране на специални събития;

Ø  класификацията и видовете на най-често срещаните в практиката туристически атракции и специални събития;

Ø  да анализират и дефинират ситуации за успешно интегриране на специалното събитие с останалите комуникации;

Ø  възможностите за приложението на подходяща информация за решаване на задачи и вземане на решения при управлението на специални събития;

Ø  спецификата на професионалния труд на специалиста, отговарящ за управлението на специално събитие в туристическата организация;

2. ще могат:

Ø  да прилагат знания и умения за целите на създаване и управление на събития;

Ø  да изградят базови умения за прилагане на съвременни инструменти и техники за управление, организиране и логистично осигуряване на събития;

Ø  да определят специфичното място, функциите, които изпълняват, и систематизацията на видовете специални събития в туризма;

Ø  да аргументират степен на креативност, творческо мислене и иновативност в работата;

Ø  да прилагат умения за работа в екип;

Ø  да умеят да различават връзките и зависимостите между отделните етапи в технологичния процес при планиране на специално събитие.

Учебната дисциплина е предназначена за студентите от специалност „ТУРИЗЪМ” първи курс, втори семестър, ЗАДОЧНО обучение, обучаващи се в образователно-квалификационна степен „БАКАЛАВЪР” към факултет по „Обществени науки” на Университет „Проф. д-р Асен Златаров” – Бургас. Учебната програма дидактически характеризира дизайна на подбраното и структурирано образователно съдържание на учебната дисциплина „Екскурзоводство”. Нейната актуалност се обуславя от належащата нужда за конструиране, изграждане и аргументиране на теоретико-емпиричните основи на екскурзоводството като научна област в системата на туристическите науки. Ефективното реализиране и извършване на екскурзоводската услуга в туризма при придружено (escorted tours) туристическо (индивидуално или групово) пътуване в страната или чужбина изисква присъствието на професионално подготвено лице. Туристическият екскурзовод пътува заедно с екскурзиантите и изпълнява основните технологични изисквания и действия за осъществяване на качествено екскурзоводско обслужване. 

Настоящата учебна програма в своето концептуално проектиране относно професионалното образование на бъдещите екскурзоводи в сферата на туризма стъпва върху предложената стандартизация на Европейския комитет (стандарт БДС ЕN 15565:2008) за унифицираност на екскурзоводската професия в рамките на ЕС. Систематизираното образователно съдържание в учебната програма е съобразен с усвоявания учебен материал от студентите в редовно обучение и обхваща изясняването на предикативните, методически и технологически основи на туристическото екскурзоводство.

Основополагащата цел на учебната програма е запознаване, изясняване, усвояване и формиране у студентите на знания, базова компетентност, отношение и опит, относно теорията и практиката на туристическата екскурзоводска дейност и екскурзоводската професия. Концептуалната насоченост е да създаде практически умения и нагласи за извършване на професионален труд като туристически екскурзоводи в международния и вътрешен туризъм.

Задачите, свързани с реализирането на тази цел, са:

Да представи педагого-андрагогически детерминанти на туристическото екскурзоводство като учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите от специалност „Туризъм” във висшето училище;

Да обоснове научно съдържанието и систематизирането на теорията, методиката, прагматиката и технологията на туристическото екскурзоводство и професията на екскурзовода като научна област в сферата на туристическото познание;

Да разкрие туристическото екскурзоводство като самостоятелно обособена туристическа услуга и да извърши систематизиране и структуриране на отделните модели, форми и видове екскурзоводско обслужване, което предпоставя теоретико-технологичното разгръщане и практическо развитие на екскурзоводската дейност в туристическата сфера;

Да разработи, обясни и аргументира методическата специфика, своеобразност и инструментариум при планиране, оптимизиране, организиране, функциониране и управление на провежданите туристически екскурзии, съставянето и представянето на екскурзоводската реч или беседа от екскурзовода, съобразно тематичните особености на посещаваните туристически обекти;

Да изясни многоаспектността на професионалния екскурзоводски труд и системната структура на екскурзоводската професия като се базира на изходните постановки, формулирани в професиологията като наука за професиите.

Предварителни изисквания към подготовката на студентите:

Студентите имат натрупан личен опит като участници в туристически пътувания и придружени екскурзии.

Студентите следва да имат познания в областта на туризма и формирани умения за разпознаване на туристическите ресурси съобразно изучаваните учебни дисциплини през първия семестър на първи курс.

Студентите следва да имат опорни познания по история, география, литература, биология и др. получени в гимназиалния етап на образование.

Очакваните резултати от успешно завършилите обучението по уч. дисциплина:  

     1. ще знаят:

Ø  основните фактори и възможни закономерности при практическото реализиране на туристическата екскурзоводска услуга.

Ø  особеностите на екскурзоводската професия

Ø  как да подготвят, организират, и управляват придружена туристическа екскурзия;

Ø  основните методически изисквания за подготовката и представянето на екскурзоводска реч или беседа;

Ø  водещите технологични проекции в екскурзоводското обслужване

Ø  основни прагматични дейности съпътстващи екскурзоводската услуга;

2. ще могат:

Ø  да съставят хармонограма и хромограма на туристическата екскурзия;

Ø  да разработват писмено и да представят екскурзоводска реч или беседа съобразно темата на туристическата екскурзия

Ø  да проявяват ефективна култура на общуване и поведение с туристите;

Ø  да осъществяват туристическо пътуване с различни възрастови екскурзоводски групи и транспортни средства;

Ø  да организират развлекателни мероприятия .

Ø  Да вземат решения при създадени конфликтни ситуации и да участват при уреждане на рекламации.

Учебната програма по фундаменталната наука и учебна дисциплина „География на туризма” е предназначена за студентите от специалност „Туризъм” в първи курс, втори семестър, задочно обучение, обучаващи се в образователно-квалификационна степен „БАКАЛАВЪР” в Университет „Проф. д-р Асен Златаров” – Бургас.

Основополагащата цел на учебната програма е насочена към усвояване на основни познания от студентите за географските пространствени закономерности, регионализация, географско разпределение на туризма и влиянието на ресурсните териториални концентрации в отделните региони на света. Съсредоточеността на така изведената цел на обучение на студентите обхваща ориентирането и изграждането на теоретично обоснована систематизираност на географията на туризма спрямо осмислянето на съвременните перспективи и предизвикателства пред туризма и формирането на географска култура на студентите.

Крайната цел от обучението е студентите да прилагат усвоените общотеоретични и специализирани знания и умения и професионални компетенции при осъществяването на туристическите управленски дейности в сферата на свободното време.

Концептуалната насоченост на учебната програма се съсредоточава върху изясняване на определен кръг регионални географски въпроси, касаещи разбирането на генезиса, типологията, закономерностите в разпространението и териториално-функционалните връзки на туристическите ресурси и желанието на туристите за тяхното посещение.

Образователното съдържание в учебната програма е разпределено в няколко раздела. Към всеки раздел са посочени и темите на основното учебно съдържание.

Специално внимание се отделя на съвременното състояние на географията на туризма, туристическото регионознание, странознание и краезнание, както и на географското разпределение на туризма. По тази учебна дисциплина студентите се запознават с териториалните аспекти на туристическата ресурсология. Изучаваното образователно съдържание се съсредоточава върху географията на туризма в Европа.  Разглеждат се основите на туристическата картография и видовете туристически карти.

Придобитите знания и умения по учебната дисциплина спомагат за изграждане на пълноценен образ за същността и значението на науката география на туризма.

Получената професионална компетентност е особено полезна за бъдещите специалисти като туроператори, турагенти, екскурзоводи, ресторантьори, хотелиери и пр., като база за усвояване на географски познания за пристигащите туристи в страната и международния туристопоток, както и при формирането на географска култура и географски компетенции.

 

 

 

Задачите, свързани с реализирането на изведената основополагаща цел, са:

да се представят общотеоретичните въпроси, отнасящи се до географията на туризма и туристическите ресурси, като самостоятелна учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите.

да се обоснове систематизирането на научното съдържание на учебната дисциплина, като задължителна и основополагаща част в сферата на туристическото познание.

да се познават природната среда , граници и туристическите ресурси в България.

Предварителни изисквания към подготовката на студентите:

познават основните научни понятия и дефиниции в сферата на туризма.

имат натрупан личен опит като посетители на разнообразни туристически ресурси.

базисни знания и умения в областта на туризма съобразно изучаваните учебни дисциплини през първия семестър на учебната година.

опорни познания в областта на: основите на туризма и туризмологията, туристическите ресурси, културноисторическо наследство и извършваната посредническа дейност и пр.

Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:

     1. ще знаят:

Ø  основните понятия, дефиниции и характерните особености на географията на туризма;

Ø  географското разпределение на туризма в света;

Ø  регионалната география на туризма и особеностите на туристическите региони и субрегиони, туристическите страни и райони в Европа;

Ø  видовете рекреакционно-туристически ресурси и значението им за туризма и за водещите туристически дестинации;

Ø  съвременното състояние и тенденциите в развитието на географията на туризма в България;

Ø  2. ще могат:

Ø  да обосноват същността на географията на туризма;

Ø  да правят характеристика на даден туристически регион, страна, район (дестинация);

Ø  да определят спецификите на регионалната география на туризма;

Ø  да посочат характерните особености на туристическите ресурси и значението им за развитието на туризма;

Ø  да правят връзка между географското разпределение на туризма, туристическите ресурси и развитието на определени видове туризъм;

Ø  да знаят за някои по-популярни туристически ресурси на България;

Ø  да сравняват по изведени показатели туристическите райони в България;

Ø  да умеят да разпознават и работят с туристически карти.

Учебната програма по учебната дисциплина „Анимация в туризма” е предназначена за студентите от специалност „ТУРИЗЪМ” в четвърти курс, седми семестър, задочно обучение, обучаващи се в ОКС „БАКАЛАВЪР” към ФОН при Университет „Проф. д-р Асен Златаров”. В учебния план на ОКС „БАКАЛАВЪР“ учебната дисциплина е включена в списък 4 на избираемите учебни дисциплини.

Учебната дисциплина „Анимация в туризма” е свързана с усвояването на широк спектър от базови познания, умения и професионални компетенции за структурата, видовете и организацията на туристическата анимация и нейното реализиране с различни възрастови групи за осигуряване на активност и разнообразие в свободното време на туристите. Нейната актуалност се обуславя от належащата нужда за конструиране и аргументиране на теоретико-емпиричните основи на анимацията, като научна област в системата на науките за туризма.

Основополагащата цел на учебната програма е ориентирана към запознаване, изясняване, усвояване и формиране у студентите на знания, базова компетентност, отношение, професионални компетенции и опит относно теорията и практиката на туристическата анимация, съчетани с мотивираност за бъдещата професионална реализация в професията аниматор в туризма и извършването на подготвителни, основни и заключителни анимационни дейности.

Систематизираното учебно съдържание в програмата обхваща изясняването на теоретичните и технологически основи на туристическата анимация. Образователното съдържание  подпомага промяната в нагласите и мисленето за формиране на траен интерес към усвояваната проблематика, извършване на професионален труд, качествено анимационно обслужване и ефективно реализиране на анимационната услуга в туризма.

Целта на обучението е насочена към формиране у студентите на теоретични, методични и практически познания и умения и осигуряване на професионална подготовка за извършване на планиране, организиране и провеждане на туристическата анимация съобразно мястото, средата и средствата за настаняване, хранене или транспорт. Усвоените базови познания и придобити професионални компетенции ще дадат една завършена професионална компетентност на студентите за практикуване на професията и проява на професионализъм в бъдещата им дейност.

Задачите, свързани с реализирането на тази цел, са:

да се представят теоретико-практическите детерминанти на туристическата анимация като учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите от специалност „Туризъм” ОКС „Бакалавър“ при ФОН;

да се обоснове научно съдържанието и систематизирането на теорията, методиката и технологията на туристическата анимация, като научна област в сферата на туристическото познание;

да се разкрие туристическата анимация като самостоятелно обособен туристически продукт и услуга, както и спецификата на нейното приложение в различните видове туристическа дейност;

да се изясни многоаспектността на професионалния труд на аниматора и системната структура на професията на аниматора, като се базира на изходните постановки, формулирани в професиологията, като наука за професиите.

да се придобият практически умения за организиране и провеждане на анимационни дейности и изграждане на професионални компетенции за взаимодействие с различни възрастови групи.

Предварителни изисквания към подготовката на студентите:

 натрупан личен опит като участници в туристически анимационни дейности;

базисни знания в областта на туризма съобразно изучаваните учебни дисциплини през първата учебна година и познаване на основните научни понятия и дефиниции в сферата на туризма;

опорни познания в областта на: теоретичните основи на туризма, управление на туризма, туристическите ресурси, мениджмънт и икономика на хотела и ресторанта, туроператорска, агентска и транспортна дейност, културноисторическо наследство, социална психология и пр.;

► да проявяват изследователски интерес, познавателна, емоционална и професионална компетентност при усвояване на образователното съдържание по учебната дисциплина.

Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:

     1. ще знаят:

Ø  основните понятия, дефиниции, фактологични знания и характерни особености на видовете туристическа анимация и значението им за туризма;

Ø  съвременното състояние и тенденциите в развитието на туристическата анимация в България;

Ø  професионалния профил на аниматора в туризма;

2. ще могат:

Ø  да обосноват същността и спецификите на основните видове туристическа анимация;

Ø  да разграничават характерните особености на туристическите анимационни услуги и анимационен продукт;

Ø  да правят връзка между различните видове туристическа анимация в развитието на определени видове туризъм;

Ø  да организират различни видове анимационни планове, програми и прояви;

Ø  да описват последователността на технологичния процес на туристическата анимация;

Ø  да извършват обслужване на различни групи потребители на анимационни услуги.