Учебната програма по учебна дисциплина „Устойчиво развитие на туризма” е предназначена за студентите от специалност „Туризъм” в четвърти курс, осми семестър, редовно обучение, обучаващи се в образователно-квалификационна степен „БАКАЛАВЪР” в Университет „Проф. д-р Асен Златаров” – Бургас. Учебната дисциплина е вписана в списък 6 от избираемите дисциплини.
Основополагащата цел на учебната програма е насочена към усвояване същността и принципите, целите, критериите и показателите за устойчиво развитие на туризма. Стратегическо направление за разработване и постигане на устойчиво развитие на туристическия бизнес е свързана с реализацията на многообразните видове и форми на туризъм, чиято основа се характеризира с устойчивостта. Съсредоточеността на така изведената цел на обучение на студентите обхваща ориентирането и изграждането на теоретично обоснована систематизираност на ключови аспекти на познанието за генезиса, философията и еволюцията за осмисляне на съвременните тенденции, перспективи, предизвикателства и политики в областта на устойчивото развитие в туризма.
Крайната цел от обучението е студентите да прилагат усвоените общотеоретични и специализирани знания и умения и професионални компетенции при осъществяването на туристическите управленски дейности. И преди всичко за активизиране на участие на бъдещите специалисти в сферата на туризма в особено важните процеси за постигане на устойчивост в туристическото развитие на национално и общинско ниво.
Концептуалната насоченост на учебната програма се съсредоточава върху изясняване на определен кръг надправителствени инициативи и политики на европейско, национално и общинско ниво, както и на ангажираността на гражданското общество при управление на този вид туризъм. Това определя и интердисциплинарния характер на разглеждания вид устойчив туризъм.
Образователното съдържание в учебната програма е разпределено в няколко раздела. То способства да се идентифицират възможностите за устойчиво развитие на туристическата дестинация чрез запознаване с практиките и иновациите отнасящите се до устойчивостта на туризма. В усвояваното учебно съдържание е отделено значително място и на управленските стратегии и методиката за мониторинг за устойчивост на туристическо развитие. Получената професионална компетентност за концепцията за устойчиво развитие е особено полезна за бъдещите специалисти като управленски кадри и мениджъри на туристически организация и туристическа дестинация и внедряване на нейните принципи в практиката.
Задачите, свързани с реализирането на изведената основополагаща цел, са:
▪ да се представят общотеоретичните въпроси, отнасящи се до устойчивостта в развитието на туризма като самостоятелна учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите.
▪ да се обоснове систематизирането на научното съдържание на учебната дисциплина отнасяща се до концепцията, политиките и видовете стратегически документи на европейско, национално и общинско ниво за устойчивостта на туризма.
▪ да се формират практически умения за работа с механизмите и инструментите за интегриране, управление, иновации и развитие на устойчив туризъм в туристическата дестинация и тяхното приложение в туристическите дейности и бизнес-практика.
Предварителни изисквания към подготовката на студентите:
► познават основните научни понятия и дефиниции в сферата на туризма.
► имат натрупан личен опит като посетители на разнообразни туристически ресурси и дестинации.
► базисни знания и умения в областта на туризма, съобразно изучаваните управленски и икономически учебни дисциплини през учебните години.
Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:
1. ще знаят:
Ø основните понятия, дефиниции и характерните особености за концепцията за устойчиво развитие на туризма;
Ø принципите, целите, тенденциите, критериите и показателите за устойчиво развитие на туризма;
Ø зависимостта на устойчивото развитие на туризма от туристическите ресурси и след природни и антропогенни бедствия;
Ø основните управленски стратегии за устойчиво туристическо развитие;
Ø 2. ще могат:
Ø да обосноват същността и предпоставките на устойчивост в туризма;
Ø да характеризират стратегическата взаимовръзка на туристическата дестинация с устойчивото развитие на туризма ;
Ø да определят спецификите в управленските стратегии за устойчиво развитие на туризма;
Ø да посочат характерните особености в политиките и иновациите за устойчив туризъм;
Ø да сравняват стратегическите документи за устойчив туризъм;
Ø да сравняват по изведени критерии и показатели развитието на туризъм;
Ø да умеят да извършват мониторинг на устойчивото развитие на туризма на национално и общинско ниво.
Учебната програма по учебната дисциплина „Туристически ресурси” е предназначена за студентите от специалност „Туризъм” в първи курс, първи семестър, задочно обучение, обучаващи се в ОКС „БАКАЛАВЪР” към ФОН при Университет „Проф. д-р Асен Златаров”.
По тази учебна дисциплина студентите се запознават с основните туристически ресурси, с тяхната характеристика и свойства и с териториалните аспекти на туристическата ресурсология. Разглеждат се основните природни, антропогенни и изкуствени туристически ресурси според класификацията им и съобразно туристическите райони на разположение и съвременните достижения в използването им.
Концептуалната насоченост на учебната програма се съсредоточава върху изясняване на определен кръг географски въпроси, касаещи разбирането на генезиса, типологията, закономерностите в разпространението и териториално-функционалните връзки на туристическите ресурси и желанието на туристите за тяхното посещение.
Отчетена е интеграционната връзка на учебната дисциплина „Туристически ресурси“ с науката география на туризма. Получените професионални компетенции са база за усвояване на мениджърски умения и способности.
Основополагащата цел на учебната програма е студентите да усвоят основни знания за същността и видовете реакционно-туристически ресурси и тяхното териториално разпределение на световно, национално и местно ниво. Съсредоточеността на така изведената цел на обучение на студентите обхваща ориентирането в основните научни понятия и изграждането на теоретично обоснована систематизираност на туристическите ресурси спрямо осмислянето на съвременните перспективи и предизвикателства пред туристическото обслужване на туристи, като практика.
Образователното съдържание в учебната програма е разпределено в няколко раздела. Към всеки раздел са посочени и темите на основното учебно съдържание. Придобитите знания и умения по учебната дисциплина спомагат за изграждане на пълноценен образ за същността на природното и културно наследство и значението на туристическите ресурси, извършването на анализ, оценка и управление съобразно разработването на регионални стратегии и планове, както и тяхното опазване и защита като туристико-ресурсен потенциал. Посочва се необходимостта и методите на опазването им. Крайната цел на обучението е студентите да прилагат усвоените общотеоретични и специализирани знания и умения и компетенции при осъществяването на туристическите управленски дейности в сферата на свободното време.
Задачите, свързани с реализирането на изведената основополагаща цел, са:
▪ да се представят общотеоретичните въпроси, отнасящи се до туристическите ресурси, като самостоятелна учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите от специалност „Туризъм” към ФОН.
▪ да се обоснове систематизирането на научното съдържание на научната дисциплина „География на туризма“, като задължителна и основополагаща част в сферата на туристическото познание.
▪ да се познават природната и антропогенна среда и българските туристическите ресурси на световно, национално и местно ниво.
Предварителни изисквания към подготовката на студентите:
► студентите имат натрупан личен опит като посетители на туристически ресурси и познания по природна и социално-икономическа география от училищното обучение;
► разкриват пространствената определеност на туристическите ресурси, като обекти и събития и като част от природната и социална среда;
► базисни знания в областта на туризма съобразно изучаваните учебни дисциплини през първата учебна година и познаване на основните научни понятия и дефиниции в сферата на туризма;
► опорни познания в областта на: теоретичните основи на туризма, културноисторическото наследство, туристическото екскурзоводство и пр.
► умения за работа с разнородна географска, картографска, историческа, краеведска, интернет информация и ГИС и ползването на други източници.
Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:
1. ще знаят:
Ø основните понятия, дефиниции, фактологични знания и характерни особености на видовете рекреакционно-туристически ресурси и значението им за туризма;
Ø съвременното състояние и тенденциите в развитието и географското разпределение на туристическите ресурси в света и в България, съобразно туристическите региони, места и водещи туристически дестинации;
Ø териториалната организация и опазването на туристическите ресурси;
2. ще могат:
Ø да обосноват същността и спецификите на основните видове туристически ресурси;
Ø да посочат характерните особености на туристическите ресурси и значението им за развитието на туризма;
Ø да правят връзка между туристическите ресурси и развитието на определени видове туризъм;
Ø да правят характеристика на видовете туристически ресурси според класификацията им в дадена туристическа дестинация или регион;
Ø да знаят за някои по-популярни туристически ресурси на България;
Ø да знаят особеностите и необходимостта от опазване на туристическите ресурси.
Учебната дисциплина „Събитиен мениджмънт в туризма“ е предназначена за студентите от специалност „Туризъм” в четвърти курс, седми семестър, задочно обучение, обучаващи се в образователно-квалификационна степен „БАКАЛАВЪР” към ФОН на Университет „Проф. д-р Асен Златаров”. В учебния план дисциплината е включена в списък 4 на избираемите учебни дисциплини.
Специалните събития в туризма са едни от съвременните, динамични и ефективни форми, важен мотиватор при организиране на пътуванията и част от възможностите за непосредствено общуване и системата на интегрираните маркетингови комуникации. В индустрията на свободното време те имат решаваща роля и нарастващо значение в плановете на развитие и конкуретноспособност на туристическите дестинации и като интегриращ фактор за преодоляване на сезонността в туризма.
Учебната дисциплина е насочена към усвояването от студентите на познания за ролята и значимостта на събитията в туризма, формирането на професионална компетентност за събитийната индустрия и обогатяване на уменията за управление, организиране и провеждане на специални събития в туристическия сектор, с разширяване на техните професионални компетенции, като част от бъдещата им професионална реализация като управленски кадри за туристическите дестинации.
Учебната програма отразява структурирано образователното съдържание на учебната дисциплина „Събитиен мениджмънт в туризма”, обхванато в няколко тематични раздела. Концептуалната й насоченост аргументира подготовката и планирането на специални събития, менажирането и организацията на различни по характер туристически атракции и специални събития в сферата на туризма, аргументиращи активността на туристите в индустрията на свободното време. Учебното съдържание се съсредоточава върху професионалните ангажименти и труд на специалиста мениджър на специални събития, развитието и прилагането на маркетингови, управленски, организационни и анимационни инструменти и техники, спецификите на специалните събития и закономерностите на тяхното реализиране.
Основополагащата цел на учебната програма се отнася до професионалната подготовка на студентите, като бъдещи управленски кадри и организатори на специални събития с възможности за практическото им реализиране в туризма. Познаването на ролята на събитийния мениджмънт и потенциалните ползи от него водят до повишаване на привлекателността на туристическия продукт в туристическите дестинации. Целите на обучение се дефинират съобразно значимостта на специалните събития в туризма и тяхното организиране и провеждане, което е отразено в систематизираното образователно съдържание на учебната програма. Изграждането на практически умения за познаване, планиране, ръководство, технология на реализирането и контрола на дейностите в различните видове туристически атракции и специални събития е от особено значение за специалиста, като резултат от обучението му за бъдещите успешни професионални изяви и възможност за собствен бизнес.
Задачите, свързани с реализирането на тази цел, са:
▪ да се представят теоретичните детерминанти на учебната дисциплина, като обуславяща част от процеса на професионалното образование на студентите - магистри по туризъм;
▪ да се разкрие същността и ефектите от приложенията на планираните специални събития в туризма, като се дефинират факторите, от които зависят спецификите при реализирането им;
▪ да се обоснове систематизирането на туристическите атракции и специални събития и да се изясни технологичната многоаспектност при планирането, управляването и реализирането на специалните събития в туризма;
Предварителни изисквания към подготовката на студентите:
► Студентите имат натрупан теоретичен базис от обучението си в бакалавърската програма и базисни знания и умения в областта на туризма съобразно изучаваните учебни дисциплини.
► Опорни познания по учебните дисциплини: икономика и маркетинг на туризма, икономика на туристическите предприятия, управление на продажбите в туризма, екскурзоводство и др., получени в процеса на университетското образование.
Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:
1. ще знаят:
Ø основните тенденции, съвременните предпочитания и изисквания на клиентите при реализиране на специални събития;
Ø класификацията и видовете на най-често срещаните в практиката туристически атракции и специални събития;
Ø да анализират и дефинират ситуации за успешно интегриране на специалното събитие с останалите комуникации;
Ø възможностите за приложението на подходяща информация за решаване на задачи и вземане на решения при управлението на специални събития;
Ø спецификата на професионалния труд на специалиста, отговарящ за управлението на специално събитие в туристическата организация;
2. ще могат:
Ø да прилагат знания и умения за целите на създаване и управление на събития;
Ø да изградят базови умения за прилагане на съвременни инструменти и техники за управление, организиране и логистично осигуряване на събития;
Ø да определят специфичното място, функциите, които изпълняват, и систематизацията на видовете специални събития в туризма;
Ø да аргументират степен на креативност, творческо мислене и иновативност в работата;
Ø да прилагат умения за работа в екип;
Ø да умеят да различават връзките и зависимостите между отделните етапи в технологичния процес при планиране на специално събитие.
Учебната дисциплина е предназначена за студентите от специалност „ТУРИЗЪМ” първи курс, втори семестър, ЗАДОЧНО обучение, обучаващи се в образователно-квалификационна степен „БАКАЛАВЪР” към факултет по „Обществени науки” на Университет „Проф. д-р Асен Златаров” – Бургас. Учебната програма дидактически характеризира дизайна на подбраното и структурирано образователно съдържание на учебната дисциплина „Екскурзоводство”. Нейната актуалност се обуславя от належащата нужда за конструиране, изграждане и аргументиране на теоретико-емпиричните основи на екскурзоводството като научна област в системата на туристическите науки. Ефективното реализиране и извършване на екскурзоводската услуга в туризма при придружено (escorted tours) туристическо (индивидуално или групово) пътуване в страната или чужбина изисква присъствието на професионално подготвено лице. Туристическият екскурзовод пътува заедно с екскурзиантите и изпълнява основните технологични изисквания и действия за осъществяване на качествено екскурзоводско обслужване.
Настоящата учебна програма в своето концептуално проектиране относно професионалното образование на бъдещите екскурзоводи в сферата на туризма стъпва върху предложената стандартизация на Европейския комитет (стандарт БДС ЕN 15565:2008) за унифицираност на екскурзоводската професия в рамките на ЕС. Систематизираното образователно съдържание в учебната програма е съобразен с усвоявания учебен материал от студентите в редовно обучение и обхваща изясняването на предикативните, методически и технологически основи на туристическото екскурзоводство.
Основополагащата цел на учебната програма е запознаване, изясняване, усвояване и формиране у студентите на знания, базова компетентност, отношение и опит, относно теорията и практиката на туристическата екскурзоводска дейност и екскурзоводската професия. Концептуалната насоченост е да създаде практически умения и нагласи за извършване на професионален труд като туристически екскурзоводи в международния и вътрешен туризъм.
Задачите, свързани с реализирането на тази цел, са:
▪ Да представи педагого-андрагогически детерминанти на туристическото екскурзоводство като учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите от специалност „Туризъм” във висшето училище;
▪ Да обоснове научно съдържанието и систематизирането на теорията, методиката, прагматиката и технологията на туристическото екскурзоводство и професията на екскурзовода като научна област в сферата на туристическото познание;
▪ Да разкрие туристическото екскурзоводство като самостоятелно обособена туристическа услуга и да извърши систематизиране и структуриране на отделните модели, форми и видове екскурзоводско обслужване, което предпоставя теоретико-технологичното разгръщане и практическо развитие на екскурзоводската дейност в туристическата сфера;
▪ Да разработи, обясни и аргументира методическата специфика, своеобразност и инструментариум при планиране, оптимизиране, организиране, функциониране и управление на провежданите туристически екскурзии, съставянето и представянето на екскурзоводската реч или беседа от екскурзовода, съобразно тематичните особености на посещаваните туристически обекти;
▪ Да изясни многоаспектността на професионалния екскурзоводски труд и системната структура на екскурзоводската професия като се базира на изходните постановки, формулирани в професиологията като наука за професиите.
Предварителни изисквания към подготовката на студентите:
► Студентите имат натрупан личен опит като участници в туристически пътувания и придружени екскурзии.
► Студентите следва да имат познания в областта на туризма и формирани умения за разпознаване на туристическите ресурси съобразно изучаваните учебни дисциплини през първия семестър на първи курс.
► Студентите следва да имат опорни познания по история, география, литература, биология и др. получени в гимназиалния етап на образование.
Очакваните резултати от успешно завършилите обучението по уч. дисциплина:
1. ще знаят:
Ø основните фактори и възможни закономерности при практическото реализиране на туристическата екскурзоводска услуга.
Ø особеностите на екскурзоводската професия
Ø как да подготвят, организират, и управляват придружена туристическа екскурзия;
Ø основните методически изисквания за подготовката и представянето на екскурзоводска реч или беседа;
Ø водещите технологични проекции в екскурзоводското обслужване
Ø основни прагматични дейности съпътстващи екскурзоводската услуга;
2. ще могат:
Ø да съставят хармонограма и хромограма на туристическата екскурзия;
Ø да разработват писмено и да представят екскурзоводска реч или беседа съобразно темата на туристическата екскурзия
Ø да проявяват ефективна култура на общуване и поведение с туристите;
Ø да осъществяват туристическо пътуване с различни възрастови екскурзоводски групи и транспортни средства;
Ø да организират развлекателни мероприятия .
Ø Да вземат решения при създадени конфликтни ситуации и да участват при уреждане на рекламации.
Учебната програма по фундаменталната наука и учебна дисциплина „География на туризма” е предназначена за студентите от специалност „Туризъм” в първи курс, втори семестър, задочно обучение, обучаващи се в образователно-квалификационна степен „БАКАЛАВЪР” в Университет „Проф. д-р Асен Златаров” – Бургас.
Основополагащата цел на учебната програма е насочена към усвояване на основни познания от студентите за географските пространствени закономерности, регионализация, географско разпределение на туризма и влиянието на ресурсните териториални концентрации в отделните региони на света. Съсредоточеността на така изведената цел на обучение на студентите обхваща ориентирането и изграждането на теоретично обоснована систематизираност на географията на туризма спрямо осмислянето на съвременните перспективи и предизвикателства пред туризма и формирането на географска култура на студентите.
Крайната цел от обучението е студентите да прилагат усвоените общотеоретични и специализирани знания и умения и професионални компетенции при осъществяването на туристическите управленски дейности в сферата на свободното време.
Концептуалната насоченост на учебната програма се съсредоточава върху изясняване на определен кръг регионални географски въпроси, касаещи разбирането на генезиса, типологията, закономерностите в разпространението и териториално-функционалните връзки на туристическите ресурси и желанието на туристите за тяхното посещение.
Образователното съдържание в учебната програма е разпределено в няколко раздела. Към всеки раздел са посочени и темите на основното учебно съдържание.
Специално внимание се отделя на съвременното състояние на географията на туризма, туристическото регионознание, странознание и краезнание, както и на географското разпределение на туризма. По тази учебна дисциплина студентите се запознават с териториалните аспекти на туристическата ресурсология. Изучаваното образователно съдържание се съсредоточава върху географията на туризма в Европа. Разглеждат се основите на туристическата картография и видовете туристически карти.
Придобитите знания и умения по учебната дисциплина спомагат за изграждане на пълноценен образ за същността и значението на науката география на туризма.
Получената професионална компетентност е особено полезна за бъдещите специалисти като туроператори, турагенти, екскурзоводи, ресторантьори, хотелиери и пр., като база за усвояване на географски познания за пристигащите туристи в страната и международния туристопоток, както и при формирането на географска култура и географски компетенции.
Задачите, свързани с реализирането на изведената основополагаща цел, са:
▪ да се представят общотеоретичните въпроси, отнасящи се до географията на туризма и туристическите ресурси, като самостоятелна учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите.
▪ да се обоснове систематизирането на научното съдържание на учебната дисциплина, като задължителна и основополагаща част в сферата на туристическото познание.
▪ да се познават природната среда , граници и туристическите ресурси в България.
Предварителни изисквания към подготовката на студентите:
► познават основните научни понятия и дефиниции в сферата на туризма.
► имат натрупан личен опит като посетители на разнообразни туристически ресурси.
► базисни знания и умения в областта на туризма съобразно изучаваните учебни дисциплини през първия семестър на учебната година.
► опорни познания в областта на: основите на туризма и туризмологията, туристическите ресурси, културноисторическо наследство и извършваната посредническа дейност и пр.
Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:
1. ще знаят:
Ø основните понятия, дефиниции и характерните особености на географията на туризма;
Ø географското разпределение на туризма в света;
Ø регионалната география на туризма и особеностите на туристическите региони и субрегиони, туристическите страни и райони в Европа;
Ø видовете рекреакционно-туристически ресурси и значението им за туризма и за водещите туристически дестинации;
Ø съвременното състояние и тенденциите в развитието на географията на туризма в България;
Ø 2. ще могат:
Ø да обосноват същността на географията на туризма;
Ø да правят характеристика на даден туристически регион, страна, район (дестинация);
Ø да определят спецификите на регионалната география на туризма;
Ø да посочат характерните особености на туристическите ресурси и значението им за развитието на туризма;
Ø да правят връзка между географското разпределение на туризма, туристическите ресурси и развитието на определени видове туризъм;
Ø да знаят за някои по-популярни туристически ресурси на България;
Ø да сравняват по изведени показатели туристическите райони в България;
Ø да умеят да разпознават и работят с туристически карти.
Учебната програма по учебната дисциплина „Анимация в туризма” е предназначена за студентите от специалност „ТУРИЗЪМ” в четвърти курс, седми семестър, задочно обучение, обучаващи се в ОКС „БАКАЛАВЪР” към ФОН при Университет „Проф. д-р Асен Златаров”. В учебния план на ОКС „БАКАЛАВЪР“ учебната дисциплина е включена в списък 4 на избираемите учебни дисциплини.
Учебната дисциплина „Анимация в туризма” е свързана с усвояването на широк спектър от базови познания, умения и професионални компетенции за структурата, видовете и организацията на туристическата анимация и нейното реализиране с различни възрастови групи за осигуряване на активност и разнообразие в свободното време на туристите. Нейната актуалност се обуславя от належащата нужда за конструиране и аргументиране на теоретико-емпиричните основи на анимацията, като научна област в системата на науките за туризма.
Основополагащата цел на учебната програма е ориентирана към запознаване, изясняване, усвояване и формиране у студентите на знания, базова компетентност, отношение, професионални компетенции и опит относно теорията и практиката на туристическата анимация, съчетани с мотивираност за бъдещата професионална реализация в професията аниматор в туризма и извършването на подготвителни, основни и заключителни анимационни дейности.
Систематизираното учебно съдържание в програмата обхваща изясняването на теоретичните и технологически основи на туристическата анимация. Образователното съдържание подпомага промяната в нагласите и мисленето за формиране на траен интерес към усвояваната проблематика, извършване на професионален труд, качествено анимационно обслужване и ефективно реализиране на анимационната услуга в туризма.
Целта на обучението е насочена към формиране у студентите на теоретични, методични и практически познания и умения и осигуряване на професионална подготовка за извършване на планиране, организиране и провеждане на туристическата анимация съобразно мястото, средата и средствата за настаняване, хранене или транспорт. Усвоените базови познания и придобити професионални компетенции ще дадат една завършена професионална компетентност на студентите за практикуване на професията и проява на професионализъм в бъдещата им дейност.
Задачите, свързани с реализирането на тази цел, са:
▪ да се представят теоретико-практическите детерминанти на туристическата анимация като учебна дисциплина, обуславящи процеса на професионално образование на студентите от специалност „Туризъм” ОКС „Бакалавър“ при ФОН;
▪ да се обоснове научно съдържанието и систематизирането на теорията, методиката и технологията на туристическата анимация, като научна област в сферата на туристическото познание;
▪ да се разкрие туристическата анимация като самостоятелно обособен туристически продукт и услуга, както и спецификата на нейното приложение в различните видове туристическа дейност;
▪ да се изясни многоаспектността на професионалния труд на аниматора и системната структура на професията на аниматора, като се базира на изходните постановки, формулирани в професиологията, като наука за професиите.
▪ да се придобият практически умения за организиране и провеждане на анимационни дейности и изграждане на професионални компетенции за взаимодействие с различни възрастови групи.
Предварителни изисквания към подготовката на студентите:
► натрупан личен опит като участници в туристически анимационни дейности;
► базисни знания в областта на туризма съобразно изучаваните учебни дисциплини през първата учебна година и познаване на основните научни понятия и дефиниции в сферата на туризма;
► опорни познания в областта на: теоретичните основи на туризма, управление на туризма, туристическите ресурси, мениджмънт и икономика на хотела и ресторанта, туроператорска, агентска и транспортна дейност, културноисторическо наследство, социална психология и пр.;
► да проявяват изследователски интерес, познавателна, емоционална и професионална компетентност при усвояване на образователното съдържание по учебната дисциплина.
Очакваните резултати от успешно завършилите обучението са:
1. ще знаят:
Ø основните понятия, дефиниции, фактологични знания и характерни особености на видовете туристическа анимация и значението им за туризма;
Ø съвременното състояние и тенденциите в развитието на туристическата анимация в България;
Ø професионалния профил на аниматора в туризма;
2. ще могат:
Ø да обосноват същността и спецификите на основните видове туристическа анимация;
Ø да разграничават характерните особености на туристическите анимационни услуги и анимационен продукт;
Ø да правят връзка между различните видове туристическа анимация в развитието на определени видове туризъм;
Ø да организират различни видове анимационни планове, програми и прояви;
Ø да описват последователността на технологичния процес на туристическата анимация;
Ø да извършват обслужване на различни групи потребители на анимационни услуги.