Дисциплината “Практика в хотел” има за цел да запознае студентите с основните изисквания в хотелски комплекс, както и да създаде практически умения за прилагането им в работния процес. Практиката на студентите позволява да придобият реална представа и да осмислят знанията, придобити по дисциплината “Обслужване в средствата за настаняване”. За да могат успешно да упражняват своите контролни функции, бъдещите специалисти в туризма се запознават с дейността на отделните звена и работни места в хотела. Получават умения за работа с работната документация и хотелски софтуерни продукти. Практиката по хотелиерство е важен и съществен момент от обучението на бъдещите специалисти. Получените знания по време на лекциите и упражненията ще могат да се затвърдят, да се разширят и обогатят вече в реална трудова среда.
Подготовката на студентите по тази дисциплина има следните цели: придобиване на знания и умения за функционалната и организационна характеристика на системата за управление на човешките ресурси /УЧР/, формиране на умения за анализ на туристическата практика и разработване на модели на УЧР съобразно конкретните условия.
Задачите, свързани с реализирането на тази цел, са:
- Изучаване на основните модели и концепции за управление на човешките ресурси;
- Анализ на факторите на външната и вътрешна среда влиящи върху процесите на структуриране и функциониране на системата за управление на човешките ресурси на организацзията, както и определящи нейното ефективно функциониране;
- Изследване на приложимостта на концепциите за управление на човешките ресурси, чрез опознаване елемнтите на системата и връзките между тях.
Учебната дисциплина „Икономика на хотела и ресторанта“ е предназначена за студентите от специалност „Туризъм“, редовна форма на обучение, образователно-квалификационна степен „Бакалавър”.
Основната цел на обучението е да запознае студентите и формира система от знания и умения за основните положения на икономиката и управлението на хотелиерството и ресторантьорството, както и да създаде практически умения за управлението на малки и средни хотелиерски и ресторантьорски предприятия.
Предмет на дисциплината са икономическите закономерности, процеси, взаимоотношения и взаимодействия в хотелиерското и ресторантьорското предприятие. Изучават се съдържанието, особеностите, показателите и методите за анализ и оценка на икономическата дейност на хотели и ресторанти. В семинарните занятия се разглеждат примери и решават казуси от практиката на икономиката на конкретни хотелиерски и ресторантьорски обекти.
Чрез дисциплината се създават и усвояват умения за анализ и оценка на икономическото състояние на хотелиерското и ресторантьорското предприятие, на чиято база обосновано да се вземат решения по отношение на нейното бъдещо икономическо развитие. Обучението формира професионална нагласа за непрекъснатото измерване, анализиране и управление на основни икономически показатели на фирмено равнище в хотела и ресторанта, даващи достоверна информация за икономическото състояние на предприятието и позволяващо да се формират ефективни управленски решения.
Основна цел на дисциплината ,,Практика в ресторант“ е да запознае студентите с организацията и управлението в заведенията за хранене и развлечение и главно с основните операции и техники при обслужване на гости, като обогати теоретичните знания и развие практическите умения за сервиране на храни и напитки, приготвяне на кулинарна продукция, фламбиране и транжиране на кулинарни изделия в търговската зала, обслужване на гости при специални случаи – банкети, приеми и други кетърингови събития при спазване на санитарно - хигиенните изисквания.
Цели на практиката са студентите да се адаптират към бъдещата професионална среда, сблъскване с реални ситуации от професионалния живот, подтикване към самостоятелно разрешаване на казуси и проблеми, възникнали по време на практическото обучение. Студентите прилагат в реална работна среда, наученото от курса по дисциплината „Технология на обслужване в заведения за хранене и развлечение“. Дисциплината ,,Практика в ресторант“ включена в обучението на студентите, разширява професионалните им компетенции. След приключването и, студентите са подготвени да поемат отговорности, свързани с организацията и управлението на дейността в ресторант. Завършилите успешно курса, трябва да могат да изпълняват поръчки на гости, свързани с обслужването и стремеж да удовлетворят очакванията им.
След успешното завършване на курса, студентите трябва да са уверени в познанията си по ресторантьорството, да са усвоили методите за организация и управление на дейността в реална работна среда. Да са способни да ръководят ресторантьорско предприятие, като поемат пълна отговорност за материалната му база и човешкия ресурс.
Предназначението на учебната дисциплина е да запознае студентите с основите на науката за хранене на човека. Да предостави знания за хигиената на заведенията за хранене и развлечения и хранителното законодателство в туристическата индустрия.
Учебната дисциплина „Технологично обзавеждане на хотела и ресторанта” е предназначена за студентите от специалност „ Организация и управление на хотел и ресторант“, втори курс, редовна форма, образователно-квалификационна степен “Професионален бакалавър”.